Avgörandets stund för U20-landslaget

I morgon söndag 10.00 spelar Sverige helt avgörande match mot Brasilien i F20-VM. Seger leder till kvartsfinal, kryss eller förlust innebär tidig hemresa.

Jag har haft en jobbig vecka, där det inte funnits mycket tid för bloggande. Tyvärr kommer jag inte ha möjlighet att följa Brasilienmatchen live i morgon heller – utan får se den i efterhand. Jag har dock hunnit skriva en krönika i BT om F20-VM. Den läser ni här.

I övrigt hänvisar jag till bloggen Spelare 12 kring veckans händelser. Det har varit utmärkt uppdatering där de senaste dagarna.

2 thoughts on “Avgörandets stund för U20-landslaget

  1. Sverige utslagna av Brasilien. Som hade mer boll och var väl snäppet bättre än Sverige. Men varför spelade inte Kaneryd det kan jag inte förstå. Hon var nära att ordna en straff i slutet av matchen. Ursvag coaching av ledarna. Spelarna såg nervös och spända ut. Lite träben faktiskt.

  2. malin swedberg talar om att vi”saknar tyngd o fysik, så trött på det synsättet även sundhage lily etc hyllar den typen av spelare,(gårdagens fotboll) ser dom inte att
    framtidens fotboll är bolltrygga,rörliga kvicka följsamma spelare även i damfotbollen

Kommentera

