En mirakelkrönika, Behringer och Tjejmilen

Då har jag lyckats få ihop en krönika om miraklet i Brasilia, läs den här.

Jag har även snabb hunnit läsa om den känsloladdade och intressanta ordväxlingen mellan Hope Solo och Pia Sundhage efter matchen. Läs om den här och här.

Nyss blev Tyskland andra lag till semifinal. Den matchen har jag inte hunnit se mycket av, men jag noterade att Kina fick ett rött kort, missade straff och att Melanie Behringer ryckte i skytteligan.

Innan jag nu skall försöka få sova lite för att orka se de två sista kvartsfinalerna så vill jag gratulera damfotbollsprofilen Alva Nilsson till att få springa Tjejmilen nästa år. Kul. Det är bara att dra igång träningen…

One thought on “En mirakelkrönika, Behringer och Tjejmilen

  1. Lysande Alva! Nu måste träningen steppas upp…..räcker inte med gamla målvaktsmeriter…..med det ska väl en Djurgårdare fixa?

    ”Be careful what you wish for, you just might get it!”

Kommentera

