Ercegs avstängning stryks

I förra inlägget berättade jag om den vansinnigt feldömda utvisningen av Nya Zeelands lagkapten Abby Erceg i matchen mot Colombia, en utvisning som riskerade att göra dubbel skada mot Football Ferns.

Den viktiga lagkaptenen skulle ju vara avstängd mot Frankrike i den match som spelas vid midnatt natten mot onsdag, svensk tid.

Det var fler än jag som tyckte att utvisningen var ett justitiemord. Även Fifa tyckte att domslutet var galet. Nyss meddelade de att Ercegs avstängning stryks. Hon får alltså spela mot Frankrike.

Skönt att rättvisa kan skipas i efterhand. Och jag antar att domaren från Zambia har gjort sitt i OS.

* Efter Sveriges förlust mot Brasilien fick jag först för mig att matchen slutade 5–0. Det var fler än jag som kände så…

* Utanför OS har Umeå IK fått en ny tränare. Daniel Doverlind heter han, och har redan hållit i sin första träning med laget. Vad det innebär för laget återstår att se.

* Slutligen har några av er redan i kommentarer berättat lite om Linköpings blytunga 9–1-förlust mot Atletico Madrid. Det här klippet med höjdpunkter indikerar att LFC hade ett vansinnigt oengagerat försvarsspel. Det är en hel hög grymt billiga baklängesmål.

Kommentera

