Sundhage väljer rätt elva

Det är ungefär en halvtimma kvar till avspark och Pia Sundhage har valt elva – som jag ser det rätt elva. Det är alltså precis de spelare jag hade som trolig elva i förra inlägget.

Således handlar det om: Hedvig LindahlJessica Samuelsson, Nilla Fischer, Linda Sembrant, Magdalena EricssonLisa Dahlkvist, Kosovare Asllani, Caroline SegerLotta Schelin, Fridolina Rolfö, Sofia Jakobsson.

Om Sverige skall kunna gå långt måste Sundhage spela sina kort klockrent i det här mästerskapet. Jag tycker att hon börjar bra, jag hade startat med samma elva.

Jag tycker även att Sundhage visar bra ledarskap när hon gör så här. Det blir spännande att höra vilka spelare det var som var kallade till mötet. Alternativen är väl i första hand Ericsson/Jonna Andersson, Asllani/Emilia Appelqvist/Elin Rubensson eller Jakobsson/Olivia Schough.

Jag är laddad. Är ni?

Kommentera

